HIC http://www.made-in-croatia.com.hr/
Vijesti | Turizam | Oglasnik | Hrvati izvan domovine | Marketing | O nama

 


hrvatski šah

Hrvatski šah, set



zastave-stalci-koplja


zastava na stalku


14.rujna 2022.
SUDAR VLAKOVA KOD NOVSKE
Promet na relaciji Novska-Okučani normaliziran , istraga još nije završena


sudar vlakova kod Novske



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Četiri dana nakon strašne nesreće promet na dionici Okučani- Novska normaliziran je. Vlakovi voze prema uobičajnom voznom redu, ali jednim kolosijekom, pa su moguća kašnjenja i do pola sata. Dio putnika ne osjeća se sigurno, druge više frustrira kašnjenje.


Što je uzrok željezničke nesreće tek se treba otkriti. Očevid je završen, a Hrvatske željeznice su do kraja istrage, čini se, bez komentara. Zato sindikati iznose sumnje. Sindikat strojovođa upire prstom u signalizaciju, Sindikat prometnika - tvrdi suprotno.

U javnosti se pojavila i informacija da su migranti bili u teretnom vlaku, što transportna tvrtka opovrgava.  Uništeni kontejneri su nakon nesreće bili u takvom stanju da je teško zamisliti da bi itko mogao preživjeti takav udar, a ispod kontejnera nisu pronađene mrtve osobe, navode iz tvrtke.

Iranci iz putničkog vlaka ozlijeđeni u nesreći još jučer su napustili bolnicu te s obitelji i prijateljima nastavili putovanje. Boravak u Hrvatskoj, prema rješenju MUP-a, ograničen im je na 7 dana.


Iz HŽ-a jučer su poručili da se o samoj nesreći više neće oglašavati. Jučer je završeno vještačenje i službeno je otvorena istraga koja bi trebala pokazati koji je točan uzrok te nesreće. No oglasili su se sindikati. Sindikat strojovođa održao je konferenciju za medije na kojoj su naglasili da strojovođa nije učinio ništa pogrešno, da imaju dokaze da od kolodvora Okučani do mjesta nesreće signalizacija jednostavno nije radila.



Pruga očišćena, iz bolnice izlaze svi ozlijeđeni

12.rujna 2022.: Nakon završenog očevida, na mjestu teške željezničke nesreće kod Novske provodi se vještačenje željezničke infrastrukture. Željeznički promet do daljnjega je u prekidu.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan kazao je kako je za danas najavljena konferencija za novinare na kojoj će se govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvoru Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka. 

Željeznička nesreća u Rajićima kod Novske , koja se dogodila u petak navečer oko 21,35 sati. U naletu putničkog vlaka na teretni poginuli su strojovođa i kondukter te 17-godišnjak, a 11 osoba je ozlijeđeno. Druga je to najteža nesreća te vrste u samostalnoj Hrvatskoj, a treća od svih željezničkih nesreća koje su se dogodile na tlu Hrvatske.Najteža od svih nesreća dogodila na zagrebačkom Glavnom kolodvoru 30. kolovoza 1974., kada je poginulo 167 putnika.
Nesreća se dogodila na obnovljenoj dionici pruge. Na dionici gdje se dogodila tragedija dopuštena je brzina za putnički vlak ovoga tipa 120 km/h. Istraga će pokazati je li uzrok nesreće ljudski ili tehnički faktor.

 Ozlijeđenima je liječnička pomoć pružena u Općoj bolnici Nova Gradiška, Općoj bolnici Slavonski Brod i Općoj županijskoj bolnici Pakrac.

Među ozlijeđenima 8 migranata

"Među putnicima u putničkom vlaku nalazilo se i osam državljana Irana, za koje je utvrđeno da su u petak, nezakonito ušli u Republiku Hrvatsku na području Slavonskog Broda.

Nakon provedenog upravnog postupka sukladno Zakoniku o Schengenskim granicama i Zakonu o strancima izdana su im rješenja o povratku s rokom napuštanja Europskog gospodarskog prostora u roku od sedam dana. Rješenja su im izdana prije željezničke nesreće", priopćila je policija.


 



Mrgan: Sigurno je da je došlo do pogreške

Mrgan je naglasio kako nitko ne želi iznositi optužbe niti utjecati na tijek istrage. Niti itko želi prejudicirati što se tamo dogodilo.

Sigurno je da je došlo do pogreške strojovođe u spletu okolnosti.

- Strojovođa je jednostavno posluživao, vidi se da je sve ispravno radio, dobio je nalog da može izaći iz kolodvora Okučani isto tako kroz signal. I onda se postavlja pitanje zbog čega je uopće putnički vlak pušten na prugu kada se zna da tereti vlak nije stigao u sljedeći kolodvor, poručio je. 

Dodao je kako je upitno i zašto se strojovođa prethodnog vlaka zaustavio na pruzi.

- Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost, kazao je.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske rekao je kako treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen, jesu li to bili neki privatni razlozi.

- Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neke neispravnost, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi, poručio je. 


Vukić: Danas će se otvoriti istraga

Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić istaknula je kako nema nikakvih informacijama o ovakvim detaljima. Tek će se danas nakon završenog očevida otvoriti istraga, te će se završiti u datom roku. Navedene detalje
ne želi i ne može komentirati.




Gospočić: Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na sve koji iznose određene činjenice da odustanu od toga.

- Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust, rekao je.

Iz HŽ infrastrukture odmah je rečeno da su signalno- sigurnosni uređaji ispravni, a sada dolazi do suprotne tvrdnje i to uznemiruje javnost.

Gospočić je istaknuo kako ima određene informacije, ali ih neće iznositi u javnost. Postoje tijela od Državnog odvjetništva, policije, a postoji i službeno tijelo koje je formirano na razini društava i u konačnici Agencija.

Oni će dati nakon završetka istrage konačni sud o svemu tome. Bitno je kako je koordinacija između tih tijela prisutna, te će se oni i sastati.




Nikšić: Mnoge se stvari brkaju

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan slaže se da se sve informacije ne trebaju iznositi u javnost. No, rekao je kako određene stvari ulijevaju nepovjerenje u sustav. Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić dodala je kako postoji veliki broj prijevoznika, ali da Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nije povezani s jednim prijevoznikom.

Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je kako je dionica Okučani - Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu.

Nikšić je kazao da se mnoge stvari brkaju. Recimo, uređaji koji su bili na kolodvoru u Okučanima neispravni od onih koji su se nalazili u tom sustavu, automatskih pružnih blokova. No, nešto se očito dogodilo.

- Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan i da je vjerojatno za to dobio nalog strojovođe putničkog vlaka da na to pripazi, jer mu je prometnik dao znak umjesto signala, a isto tako treba reći da je na području kolodvora Okučani nalazi se jedan željezničko-cestovni prijelaz, čiji su prema i uređaji bili neispravni, ali to nije dio ovog automatskog pružnog bloka, poručio je.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić rekao je kako je oprema na nekim dionicama stara, ali je potpuno ispravna, te se održava. 


HIC.hr
foto: Cropix



Vijesti | Turizam | Oglasnik | Hrvati izvan domovine | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre