HIC http://www.made-in-croatia.com.hr/
Vijesti | Turizam | Oglasnik | Hrvati izvan domovine | Marketing | O nama
vijkesti-crna kronika

HRVATSKI ŠAH

Hrvatski šah, set


zastave-stalci-koplja

zastava na stalku

01.lipnja 2022.
PAO JE IZNAD SLUNJA
U padu njemačkog zrakoplova Cesna 182 poginule četiri osoba, među njima je i jedan Hrvat

olupina njemačke cesne 128

 

 

 

 

Među poginulima u zrakoplovu Cessna 182, koji je u ponedjeljak oko 11,50 sati pronađen u mjestu Broćanac kod Rakovice, gdje je pao nakon što mu se izgubio svaki trag u nedjelju kad je iz Splita poletio prema Njemačkoj, bio je i Hrvat Joško Sladojević.

Mjesto pada Cessne 182 u šumi Ćuić Brda izgleda zastrašujuće i nakon što su na obdukciju odvezena tijela smrtno stradalih. Konfiguracija terena je takva da se ostaci praktički ne mogu otkriti, osim ako se na njih naiđe po izrazitom gustom raslinju. Lokacija je na obronku šumske vrtače u čijem je prstenu od kojih desetak metara nisko raslinje i šipražje. Upravo taj "džep" omogućio je da se ostaci snime iz zraka, što je u ponedjeljak u 10.50 uspjelo jednom od letača dronom HGSS-a.

Tijekom istrage ustanovljene su krhotine, rep zrakoplova, stražnji dio skršenog trupa te motor koji je bio nekoliko metara od njih. Trup zrakoplova je položen pravilno vodoravno. Dalo bi se zaključiti da se prilikom pada motor zapalio. Osim po motoru, jasno se vidi i da je gorio rep zrakoplova, na kojem se nazire natpis Bayer, te su vidljive boje njemačke zastave. Nedaleko od motora su i elisa te veliki komad koji bi mogao biti krilo. Uokolo je bilo razasuto više manjih dijelova. I prema nagorjeloj vegetaciji može se zaključiti da se letjelica pri padu zapalila.

Odluka pilota

- Mogu reći da je meteorološki faktor bio vrlo utjecajan, meteorološki uvjeti bili su, najblaže rečeno, složeni, pogotovo za ovako malen avion. S kontrolom leta smo u kontaktu, dobili smo neke prve podatke, ali očekujemo transkripte komunikacije, plan leta itd. Nemamo nikakve naznake da bi kontrola bila nekakav faktor koji je pridonio nesreći. Ona je servis, dužan dati informacije pilotu, a zapovjednik aviona, bilo da se radi o velikoj ili maloj letjelici, taj je koji odlučuje hoće li ili letjeti ili ne. Kontrola leta može zatvoriti aerodrom ako su uvjeti na njemu takvi da se ne smije letjeti, međutim, ako su uvjeti da se može
poletjeti, dalje odlučuje pilot - rekao nam je za jutarnji.hr inspektor Petrin.

Na pitanje hoće li istrazi pomoći informacija da je pilot prije pada pokušao dozvati pomoć, kaže da se poruka "Mayday" upućuje kada je opasnost velika, kad je riječ o opasnosti po život.

Istraga još nije gotova, gotov je očevid na terenu, dalje ide prikupljanje informacija, komunikacija sa stranim istražnim tijelima jer je avion njemačke registracije i tri su osobe njemački državljani. Izvlačenje organizira policija.Olupina će se zbrinuti ovisno o želji vlasnika. Ako ima želju zadržati dijelove, može, iako je sve poprilično uništeno. No, vlasnika se kontaktira. Nadalje, što se nas tiče, nema nekih novih vještačenja na olupini - govori istražitelj.

Poginuo i jedan Hrvat

Izrazito veseo i uvijek nasmijan dvije su najčešće osobine u opisu Joška Sladojevića. Tako će ga se
sjetiti rođakinja, prijateljica, trgovkinja iz lokalnog dućana. Baš je prošli tjedan, kad je navratio po neke sitnice u Studenac u Blatu na Cetini, pomislila kako je uvijek dobre volje.

- Nikad ga nisam vidjela smrknutog. Takvi ljudi, koji ne grintaju, poprave vam dan. Imaju taj optimizam i
moć da ga šire na ljude oko sebe. Zarazni su dobrom voljom - kaže gospođa iz Blata koja je Joška Sladojevića znala sresti u selu.

Druga stvar koju će istaknuti svatko s kim je makar jednom progovorio, golema je ljubav prema svom kraju.

- Bio je u Njemačkoj, sjajno mu je išlo, radio je u Mercedesu, ali, eto, kad je prestao raditi, došao je doma. Tu se želio skrasiti. I nije to kao oni što dođu u penziju, tek mu je pedeseta bila. Tako energičan sigurno bi čuda još napravio - kaže prijateljica.

Joško Sladojević je i u Njemačkoj bio vrlo aktivan. Uz posao inženjera u automobilskom gigantu, godinama je igrao u NK Croatia Stuttgart, bio dopredsjednik i blagajnik kluba, predsjedao je i Glavnim školskim odborom Hrvatske nastavne koordinacije Stuttgart.

Otkad se vratio iz Njemačke, svaki je dan bio na liniji Duće - Blato. U Blatu je, 20 kilometara udaljenom od Omiša, djedovina, stara roditeljska kuća odakle su se oni preselili u pitomije i gradu bliže Duće.

- Uvijek je dolazio biciklom. Bio je sportski tip, uvijek u pokretu. Upravo se spremao sam graditi nešto, ali, eto, sad... - pričaju susjedi i prijatelji, napominjući da je Joško bio jako vezan uz djecu, kćer i sina srednjoškolce, koji žive u Stuttgartu.(jutarnji.hr)

 

HIC.hr
foto:Robert Fajt/Cropix




Vijesti | Turizam | Oglasnik | Hrvati izvan domovine | Marketing | O nama

Copyright 1999 - 2001 Croatian Information Centre. All rights reserved.
Included in this bulletn: Reproduction or copying of images is prohibited.
Croatian Information Centre - Service Agreements
Contact Croatian Information Centre